Tea Girl Mani Featuring Madam Glam Pretty As Hell

Saturday, October 17, 2015 2 Comments A+ a-

November 17th Update: I replaced the video at the end of this post with YouTube version.

Do you remember my pizza mani I showed you the other day? Let's have a cup of tea after pizza, shall we?

For this mani I started off with 2 coats of Madam Glam Pretty As Hell (swatch and review here), and applied topcoat to smooth out the surface. Then I made a bunch of stamping decals out of tea girl, tea pots, lemons, etc from Messy Mansion MM62 plate (review post here) using Mundo de Uñas Dark Gray, and coloured in with 8 different polishes. I applied those decals on each nail and finished off with Glisten & Glow HK Girl topcoat.

This is the first time I applied decals over a glitter polish, and I was wondering how that would go. I was pleasantly surprised it felt nice and smooth, and didn't feel gritty at all. Why didn't I do this earlier?? I hardly use glitter polish in my nail art, but I think this Madam Glam polish is so perfect to go with these cute stamps.

11/17更新:記事最後の動画をYouTube版に置き換えました。

先日ピザネイルをやりましたが、ピザを食べ終わった後はティータイム!ということでその続きのネイル。出来上がりはこちら。

Finished product, with Glisten & Glow HK Girl topcoat

ベースはMadam Glam Pretty As Hellを2度塗り(swatchとレビューはこちら)。トップコートを塗って表面をならしておく。Messy Mansion MM62プレート(レビューはこちら)からティーガールやティーポットやレモンなどをMundo de Uñas Dark Grayでスタンプし、8色使って色付けしてdecalを作成。乾いたらそれぞれの爪に乗せてGlisten & Glow HK Girlトップコートで仕上げ。

使用ポリッシュはこちら。

Polishes used

上段左から、

Madam Glam Pretty As Hell
Madam Glam Sea Swing and Sun
Madam Glam Minty Canvas
Madam Glam You're a Beauty
Madam Glam Aqualicious
Madam Glam Lilac Madness

下段左から、

BC Co. shade #26
Sally Hansen Mellow Yellow
フランケン '生成' (Franken 'Kinari' - Mixture of white & beige)
Mundo de Uñas Dark Gray

I was debating whether to use black or this dark gray for stamping polish. While black makes the
stamps stand out, I decided dark gray matches this overall look better

グリッターポリッシュの上にdecalをかぶせるのはこれが初めてですが、事前にトップコートを塗っておいたこともあって、デコボコになることもなく綺麗に乗りました。しっかし、このMM62、可愛い・・可愛すぎる(*´д`*)。どの部分使おうかな~とだいぶ目移りしました。

I tend to reach for creme and holos, but I really need to wear glitter polish more often!

このプレート、特別なことをしなくても絶対可愛い仕上がりになると思っていたので、あとは色合いだけ気を付けました。ベースのポリッシュも可愛い色を選んで、スタンピングポリッシュの色も黒ではなくダークグレーにしました。黒でもサンプルを作りましたが、スタンプ柄が一段と際立ってなかなかよかったものの、こちらのダークグレーの方が今回のネイルのふんわりとした雰囲気に合ってるかなと思い採用。

グリッターを使うのは本当に久しぶりだったので、作成する前は「どうなるかな~?」とドキドキでしたが、終わってみるとすべてスムーズに行って思い通りの仕上がりになって満足です。ただ、これだけは言っておく。色付けがめっっちゃ大変だった!!(汗 レモンのヘタとかティーポットの取っ手とか、細かすぎて半べそかきながらやってましたよw



にほんブログ村 美容ブログ 自爪ネイルへ

2 comments

Write comments
Unknown
AUTHOR
19 October 2015 at 02:27 delete

I love this manicure, I am a big tea lover so ...yes I will buy this template and redo this manicure, when I do I will let you know. You did a greate design the grey was a good choice =)

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
19 October 2015 at 12:42 delete

Glad you like it! This plate is one of the cutest plates I've ever seen. Have fun when you get it! :)

Reply
avatar