Review on W Series Plate Set from AliExpress

Saturday, January 10, 2015 14 Comments A+ a-

Today's post focuses on reviewing W series plate set I bought from AliExpress. I used one plate from this set on this mani. You can see the product listing here. This was on sale for $13.52 when I bought it. I kept stalling to write about this plate set because it was such a painful process to get it. I have never bought from AliExpress but when I saw this plate set, I felt I needed it in my life. BTW, this site doesn't offer Paypal payment, so you need a credit card to buy products here. This is how the order process went:

May 27th : Placed order and paid
June 5th: Order dispatched and tracking number issued
July 8th: I checked the tracking and noticed my order was sent back to the seller and inquired about it.
July 16th: The seller replied that the parcel was returned back to them and they would resend it.
August 27th: After few more emails back and forth, order arrived.

Yes, I received my order three months after I paid. Not impressed, but China Post is to blame for this, not the seller. The seller was quite responsive to my inquires.

前回のネイルで使ったWシリーズプレートのレビュー。AliExpressという中国版ebayのようなサイトで買いました。買ったのはこちらの商品。正直、AliExpressにはあまりいい印象を持っていませんでした。Dashicaのプレートのコピー商品を売って訴えられたセラーが居たり、MoYouのまんまコピーを厚かましくも売り続けるセラーがいたり。そんな怪しげなコピー商品がひしめくこのサイトで見つけた今回のWシリーズというプレートセット。どこかのコピーというわけでもないオリジナルなデザインと、20枚で13.52ドル(購入当時の価格)という格安さに惹かれました。誰か使っている人はいないか?と調べて参考になったのがこちらの記事。うん、品質もよさそうと思い購入。(なお、このAliExpressはPaypal支払いはできません。クレジットカードが必要です。)

ところがこれが面倒の始まりだった。。。。これを注文したのはもう半年も前のことです。今まで記事にしてこなかったのはあまりにもやり取りに疲れてしまい、記事にする気力がなかったから。注文から商品受け取りまでの経緯は以下の通り。

5/27 : 注文と支払
6/5 : 発送。追跡番号発行
7/8 : なかなか届かないので追跡を確認。なぜかセラーに戻ってしまっていることが分かり問い合わせ
7/16 : 小包が戻ってきた旨と、再送するとの返事あり
8/27 : さらに何回かのメールのやり取りの末、商品到着

注文してから到着まで丸3か月。しかしセラーは問い合わせには真摯に対応してくれました。郵便事情はセラーのせいではなく、China Postのせいですし。

Then, more disappointing thing happened. While I did test stamp, I found obvious defects on 4 of the plates, 2 of which (W205 and W218) are quite bad. I contacted the seller with the pics of the defects (shown later), asking for replacements.

The seller replied, 'Because the plates are produced in mass, some images may not be very clear. Next time you place the order again, I will resend you those ones. The first package is still not found and I don't know where it is. Wish you understand.'

Wait....WHAT!?!? Didn't they say the first packaged was returned back? Also, why do I have to make another order when we both know it's the fault on their side??

I sent another message, almost BEGGING to get replacements even just for W205. This particular plate is the reason I bought this set and I was so sad that it has defects. 

The seller replied, 'How about such and such plate set, do you like it? It's better than W series' (Pushing me to buy another plate set).

NO! I'M NOT GOING TO BUY ANY MORE PLATES! All I want is a replacement for W205!!! My mind shouted but this was the actual message I sent 'I would just like one W205 plate. I'm not asking for any other plate, because that's what I paid for. Resending me one W205 will be greatly appreciated.'

The seller replied, 'Do you have friends buying plates so I can send together? Only one plate really can't ship.'

...................I gave up. You win. I will not buy from this seller EVER AGAIN. I don't even want to look at AliExpress. This is the full story of what happened. I will show you the pics now.

ところが、テストスタンプして2度ガックシ。20枚中4枚に不具合があり、そのうちの2枚(W205とW218)が特に酷い。セラーに写真を送って(後で載せます)、この2枚の再送をお願いしました。

セラーから返事。「プレートは大量生産されているため、柄が鮮明ではないものもあります。次回注文される際にこの2枚を再送します。最初のパッケージはまだ行方不明ですし。ご理解のほどを。」

ちょ、、、、、え!?!?最初のパッケージ戻ってきたって言わなかった??しかも、そちらの不手際と分かっているのになぜ私が追加オーダーしないといけないの??

そこで私も返信。W205だけでもいいから送ってくださいと、ほぼ懇願するような感じで。このプレートセットを買った理由がこのW205だったのに、欠陥があるなんて悲しすぎ。

セラーから返事。「こちらのセットなんかどうですか?お気に召しませんか?Wシリーズより好評ですよ」(つまり別のセットをオーダーせよとの暗示)。

いいえ、他のセットは買いません!!欲しいのはW205だけ!!!と心の中で怒りに震えながらも、実際の文面は「W205プレート1枚だけ欲しいのです、これにお金を払ったのですから。他のプレートは要りません。W205を再送していただけると非常にありがたいです」。

セラーから返事。「お友達にプレートを買いたい人はいませんか?一緒にお送りします。プレート1枚じゃちょっと送れませんね」。

...................白旗。あなたの勝ち。もうあなたからは買いません。というか、AliExpressから買うこともないでしょう。以上のドラマチックな背景を念頭に置いて写真をご覧ください。

This set includes 20 plates, individually wrapped. I'm not going to waste my time going through
each plate, sorry. Eleonora has a great review post here. Mine are from W201 to W220.

注文から3か月して届いたプレートがこちら。全20枚。1枚ずつ包装されています。すみません、1枚ずつここで紹介する気力はありません。写真はEleonora @Nail Art Stamping Maniaのこちらの記事をどうぞ。私が買ったセットはW201からW220です。

Size comparison. W series plate is the same size with Messy Mansion plate (7cm in diameter).
Bigger than Bundle Monster plate (bottom). Individual images vary in size

大きさ比較。Wシリーズのプレートの大きさは7cm。Messy Mansionと同じ大きさです。下のBundle Monsterよりも大きいことが分かります。柄の大きさはプレートによってまちまち。

And here's W218. You see what I mean? :(
At least with this one, I can use the left image which is mirrored

そして問題の不具合があるプレート。こちらはW218。右の柄を見てくださいよ(-_-)。でもこれはまだいい、左の柄を反転したものだから、左のをどうにか使いますよ。

W205. This is the plate I desperately wanted replacement for. Compare this with this pic by
Eleonora. Her set is obviously a good batch

そしてW205。このセットを購入した理由と言っても過言ではないこのプレート。そのプレートにまさかの不具合(-_-)。ちなみにEleonoraのプレート写真がこちら。彼女のセットは状態がかなりいいです。

Close shot of the defect. The lines are obviously thinner than what they should be and
they don't transfer well when I stamp. BTW, black circle is my camera lense

大写しにしたところ。この柄、綺麗でしょう?でもこんなんじゃ使い物になりません。先ほどのEleonoraの写真と比べてみてください。スタンプしても線がきちんと転写されません。

Poor Micky :( At least I wouldn't use this stamp. But I'm so sad 2 images have
defects on my favourite plate

潰れたミッキーかわいそ(-_-)。少なくともこの柄は使わないとは思うけど、これが一番気に入ったプレートなのに2つも問題があるなんて。

These 2 plates have obvious defects you can notice even before you stamp, and I had 2 more plates that I had trouble stamping. I half expected that the quality wouldn't be that superb like big name plate companies, but didn't expect that I would never get replacements for these obvious defective plates. 

I have been so reluctant to use this set because whenever I make a mani tutorial, I get comments like 'I bought such and such plate because you used it'. I don't want to feature a plate that I'm not happy with. But I paid for it, you know... I gotta make the most of it. Oh the dilemma...

この2枚がスタンプしなくても分かる明らかな不具合プレート。他にも彫りの問題できちんとスタンプされないプレートが2枚ほどありました。他の有名どころのプレート会社みたいな品質はもともと期待していませんでしたが、明らかに不具合が見て取れるプレートを交換してもらえないなんて思ってもみませんでした。

半年近く経ってもこのセットをなかなか使えなかった理由。以前にも書きましたが、動画を作るようになってから「この前使ってたプレート、私も買ったよ!」と言われることが多いんです。そうするとやはり、お勧めしにくいプレートを使うのは気が引けるわけで。事後報告してこない人だっているでしょうしね。でもお金出して買ったものだし、いつかは使わねばと思っていました。柄は悪くないし安いので、もし購入されたい方がいたらこうしたトラブル覚悟の上でどうぞ。

にほんブログ村 美容ブログ 自爪ネイルへ

14 comments

Write comments
Chi ro
AUTHOR
10 January 2015 at 21:40 delete

Aliexpressは……あそこはAlibabaの個人向けなので……基本的にWhole saleには慣れてるけど個人のには慣れていないという「工場」ばっかなんですよね……orz パクりが多いのもそのせいというか。そして大量発注だけでは食っていけない工場が結構Aliexpressに来てるので品質も下がりがちという。
なので私自身はAliexpressで何ぞ見つけたらeBayかDHgateで探し直すようにして、見つからなかったら「しばしdistribute待ち」とやっています。品質がちゃんとしてたら大体3ヶ月~半年くらいで結構distributeするようになるので。Aliはあくまでも工場=品質チェックなんざほとんどしていない(作って出し)で、いい感じの地雷原だよなあと個人的には思っています……まあ中国クオリティだしなー!

ともあれご愁傷様でしたとしかいえない……(´・ω・`)

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
10 January 2015 at 23:34 delete

Chiroさん、こちらにもコメントありがとうございます\(^o^)/

なるほどなるほど、色々納得です!Alibabaなんて登録した憶えないのにメール来て「何なの!?」と思っていましたが、そういう繋がりなんですね。。

Aliexpress -> ebay移行も確かに見たことあります!MoYouのFairyコレが丸ごとパクられているのをAEで見かけたときは呆気にとられましたが、さらにebayに進出してて、よくやるよなと・・。MoYouには2回ほど警告したんですが、まだ載っているということはあまり気にしていないんだろうか(。-_-。)

今回のセラーは途中までいい対応だったのですが、最後の最後でケチがついてしまって残念です。友達は別のセラーからプレートが折れ曲がった状態で届いて、refundを求めたら「今度送るやつは気を付けるねlという返事が来たそうで。。。もう二度と利用しないです、AEは(-_-)

Reply
avatar
Sumeet Singh
AUTHOR
11 January 2015 at 05:28 delete

Ugh how aggravating! I'm pretty sure you can open a dispute on Aliexpress though. Hope you get some resolution!

Reply
avatar
Yasinisi
AUTHOR
11 January 2015 at 08:01 delete

I had the same problem but with different set and seller. They forgot to put one plate in the package (the one I wanted most of course) and refused to ship it without me placing another order. They gave me the refund, sure, but I wanted that plate.

Ps. I do have W series too.. Mine were ok. Just one image does not work perfectly, but the rest of them is ok.

Reply
avatar
sakico
AUTHOR
11 January 2015 at 08:35 delete

なんて事でしょうか!IGでプレート購入で何かあったのかなと思っていましたが、こんな事があったなんて。本当にお疲れになったと思いますし、早く忘れたい事だろうにしっかりレビューしてくれてありがとうございます。
確かに不具合はある事かもしれませんが、追加購入で送るからいいよねで済ませちゃうなんて。しかも戻ってるはずなのに行方不明だしって意味が全く分からないよ、、、。
確かに日本でもAEはかなり評判悪いです(未着や中身違いが多く、問い合わせしても返信すらない→そのままいなくなる詐欺セラーが多い)実は年末にどうしても欲しいプレートがありまして、でも探してもAEしか出てこない。評判を検索したら上記の様な内容が多く、かなりの賭けになる様なので見送りました。
今回のカシスさんの記事で少しでも同じ思いをする人が減ると思います。いつも読む人の事を考えて記事をあげてくれるカシスさんが本当に大好きです。
前回作り上げた着物柄最高に美しかったです。私も頑張ろう〜!
本当にお疲れさまでした。

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
11 January 2015 at 09:21 delete

I think there was a protection period in case there was a problem, but at least mine arrived so I didn't dispute...I was so exhausted after all this and didn't really bother to be honest (-_-).

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
11 January 2015 at 09:26 delete

Oh yeah, it always has to be the favourite plate, doesn't it!? So many shady business going on in AE, I really want to stay away now (-_-). I liked this W series because it's original and not copied from other plate company. How pity!

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
11 January 2015 at 09:36 delete

sakicoさん、ありがとうございます。もうすっかりレビューする気も失せていましたが、前回のネイルにどうしてもシックリくる柄がなかったので(無駄にしたdecalの数を見ていただけると分かるかと)、「これ使うかぁ・・」となったのです。

安いし買う前からそこまで期待していなかったですし、使わない柄もあるから全部がきちんと転写されなくてもいいや、と思っていたんです。が、まさかお目当てのプレートに不具合があるとは(-_-)。

なんというか、日本だと考えられない対応ですよね。今回は勉強代を支払ったと思って我慢します。使える柄はあるので、細々と使っていく予定です。お気遣いありがとうございました(T_T)

Reply
avatar
くろとも
AUTHOR
11 January 2015 at 21:13 delete

カシスさんこんばんは(^^)!
前回の記事を拝見していて、何かあったのかな・・・と思いながら読みました。

以前からMOYOUのパクリ商品が売っているという話しは聞いていたのですが、AliExpressのページに飛んでビックリしました(´д`;;
画像まですべて引用しているんですね。
あれじゃぁ本物?と錯覚してしまいますが、値段がやっすい(笑

それから、今回届いた商品の欠陥についてもビックリ・・・
彫りが浅い上に、ミッキーが無残な事に。
どうしても1枚だけじゃ送りたくないんでしょうね。
てか、1枚じゃなく2枚だろ!って・・・。
MOYOUの爪の垢煎じて飲ませたい┓(;´_`)┏

3か月待った時点で堪忍袋の緒が切れてますからね。
なのに、詳細をポストして下さってありがとうございます!

以前のプレゼント、いつ届くかな~と楽しみにしています^^
すぐ発送するよ!とメールが来たので少し期待してしまっています(笑

Reply
avatar
12 January 2015 at 03:58 delete

what a horrible experience! I'm glad you shared this information because I HATE poor customer service. I'm so sorry this happened to you :(

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
12 January 2015 at 12:45 delete

くろともさん、こんにちわ!

今回のゴタゴタ、もう色々と忘れかけていましたが、幸いAEのメッセージやり取り機能に記録がすべて残っていたのでそれを頼りに頑張って記事にしてみました(笑。全プレートが良好な状態であることは期待していませんでしたが、一番お気に入りに欠陥があったのでだいぶ食い下がりましたがダメでしたね・・(-_-)。AEに関しては触らぬ神に祟りなしというスタンスで行きます。

MoYouのパクリですが、プレート名だけしれっと変えて売ってるんですよ、アレ。ただ、買った人の話を聞いていると値段相応のクオリティらしいですね、やっぱり。いくら安くてもまったく欲しいと思いません。

春の歌のプレゼント、担当者さんがフル回転で頑張ってくださっているようですね♪ 20名様分に加えて、他のブログさんでも似たような企画があるので大変だと思いますが、皆さんのところに早く届けばいいなと思っています^^

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
12 January 2015 at 12:47 delete

I know right!? The seller responded quite well till I asked for replacement, so I was ready to provide good review about this purchase. How pity! I won't be looking at AE again. Lesson learned!

Reply
avatar
K Sha
AUTHOR
22 August 2015 at 13:48 delete

Omg. Same thing happened to me with the seller on aliexpress. I order a stamper and 2 extra stamper heads. They send me only one stamper and no extra heads. So I contacted them and they said "we will send the 2 extra heads with your next order.". I said " you didn't get my order right and expect me to order more so that you can send another incorrect order, then I would have to order 3rd order and so on.". You know what they said? I'm sorry but my colleague said he packed the envelope with 2 extra heads and he remember you specially. So.. Please show us the weight of the package as it should be 64 g. But on the envelope, it said 0.2kg and how can his or her colleague remember packing my envelope specifically when they package thousand or hundreds a day? And first they said sorry about the missing 2 heads. Make another order and we will send them together. Now they say they did send the 2 extra heads when I refused to place another order. Wtf? I was so pissed. But now I felt better knowing I'm not the only one who is facing ridiculous lying seller on aliexpress. I'm still in the middle of dispute. So I will let you know how it turns out. Finger cross.. :))

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
23 August 2015 at 09:11 delete

Yeah unfortunately there are some sellers on Aliexpress that don't have any morals at all. I hear similar bad experience from other buyers as well, and I'm not in a big hurry to shop there again. Hope you case is settled soon. Good luck, hun!

Reply
avatar