Stop the Bullying Awareness Mani

Monday, November 10, 2014 0 Comments A+ a-

If you are on Instagram, you probably see lots of manis with smiley face on white base popping up everywhere. This is part of 'stop the bullying' #itonlytakesone awareness campaign started by Tam @ohmygoshpolish who was inspired by Bystander Revolution. I was tagged by my sweetest IG friend Mary @dreamymm to contribute to this great cause, so here is what I created.

Base is Sally Hansen White On and stamped Micky face from Ruiz03 plate from Born Pretty Store and hearts from Pueen41 plate. I handpainted Winnie the Pooh face. 

It's a very simple mani, but I'm glad I tried some freehand because I wanted to take some time to create this mani, rather than making it a few minutes stamp mani, for this good cause. I'm hoping this awareness campaign changes situations to those who are suffering from bullying at this moment.

今回のネイルも啓発メッセージを込めたネイルです。インスタグラムをやっている方は白ベースにスマイルフェイスのネイルを最近よく見かけるのではないでしょうか?これはTamさん @ohmygoshpolishBystander Revolutionのいじめ撲滅キャンペーンに触発されて始めた啓発運動です。ハッシュタグ #itonlytakesoneを付けて皆さんスマイルネイルを作成しています。'It only takes one'というのは直訳すると「必要なのは一人だけ」。つまり、「一人が立ち上がれば状況を変えられる=いじめを終わらせることができる」というメッセージです。いじめの当事者ではなく、第三者としていじめを目にする私たちに行動を促すメッセージです。私もスマイルネイルやろうかな?と思っていたところにMary @dreamymmからお誘いのタグが来たので参加しました。出来上がりはこちら。

Finished product with Revlon Topcoat

ベースはSally Hansen White On。ミッキーはBorn Pretty StoreのRuiz03というプレート、ハートはPueen41プレートから。薬指のプーさんは頑張って手描きしてみました。スタンピングポリッシュはいつものMundo de Uñas Black。

I had to redo my Pooh face once, but I'm glad it turned out cute <3

スマイルフェイスのスタンプ、私はこのミッキーのスタンプしか持っていません。ならばと思ってプーさんの手描きに挑戦してみました。全部スタンプすれば数分で終わりですが、メッセージを込めたネイルなので多少の手間を掛けたかったというのもあります。スマイルというより困り顔になってしまったのと、スッと線を引けなかったのが心残りですが、いろんな方に「スタンプかと思ったよ!」と言われたのが地味に嬉しかったり。

This simple mani got more likes on Instagram than my other manis.
I'm hoping more people can join so that this campaign is seen by many more

いじめ問題は日本で深刻な問題ですから、日本の子供たちがいじめを苦に自殺している状況をインスタの方に書きました。シンプルなネイルなのにいつもより「いいね」が多かったので、多くの人に見ていただけて嬉しいです。いじめを見かけたときに行動するというのは勇気が要ることですが、Bystander Revolutionの動画を見て思ったのはいじめられている人に「大丈夫?」と一声掛けるだけでも状況を変えられるということ。小さなことから行動してみることの大切さがメッセージとして少しでも多くの人に伝われば幸いです。

にほんブログ村 美容ブログ 自爪ネイルへ