My First Color4Nails Haul & Review

Tuesday, July 21, 2015 8 Comments A+ a-

Last week was a horrible one for me. I had headache most of the week, and on Wednesday I received a text from my sister that one of our cats, Kuromame died. She had been sick for a while, and the vet told us that she had anemia and won't live very long. She was such a sweet girl, never gone into fight with our other cats  (we have 13 cats including her). She was only 3 years old. My heart was so heavy and I didn't feel like doing anything.

I had a good start this week though, as one of my nail mails arrived today. It was from Color4Nails. I took advantage of the 4th of July 20% off deal and placed my first order. Here's how the order went.
  • Paid: July 6th
  • Shipped: July 7th
  • Arrived: July 20th
They shipped my order in a day and it only took me 2 weeks to get here. It's worth noting that the shipping cost was only $11 for 5 items. I could be wrong, but last time I checked their website, the shipping was like $20 for international orders. They must have changed it, and lucky I checked because none of the other indie polish shops offer that low shipping cost. Anyway, let's see what I got.

先週はかなり精神的にも肉体的にも落ちてました。酷い頭痛があったのと、水曜日にうちの猫の1匹「くろまめ」を亡くしました。くろまめはずっと具合が悪かったようで、獣医さんの話では極度の貧血だったとのこと。姉から経過を聞いて覚悟はしていましたが、それでも信じられない思いでした。2012年に母が土手から拾ってきて飼い始め、まだ3歳の若さ。他の猫と喧嘩することもなく、大人しい本当にいい子でした。

なので先週はまったくネイルをする気力も起きませんでした。今週はいいことあるといいな・・と思っていた矢先、Color4Nailsからの初オーダー到着。Colors4NailsはLlaroweやHypnotic Polishと同じくインディーズポリッシュを扱うショップで、ちょうど独立記念日の20%セールをやっていたときにオーダーしました。到着まではこんな感じ。
  • 支払い : 7/6
  • 発送 : 7/7
  • 到着 : 7/20
翌日発送とはすばらしいですね。到着まで2週間しかかかりませんでした。1つ特筆すべきことは、送料が非常に安かったです。今回5点購入して送料たったの$11。確か以前は一律$20だったような記憶があるので、だいぶ安くなりましたね。他の似たようなショップと比べても格別に安いと思います。では購入したものを紹介します。


My order came like this. They were securely double-wrapped with bubble wraps

オーダーはこんな感じで到着。緩衝材で二重に包装されてきました。


2 A-Englands, Crystalline Nail Veil, and 2 Glisten & Glow HK Girl topcoats. My HK Girl topcoat is half the bottle now, and I was desperately in need of backups.

中身がこちら。A-England 2本、Crystalline Nail Veil、それからGlisten & Glow HK Girlトップコート2本。HK Girlトップコートは今使っているものがボトル半分になってきたので、バックアップとして買いました。


Here's Crystalline Nail Veil by Color4Nails. It only costs $6 for 8ml. This is my first latex-based cleanup assistant product. I used to use my PVA glue for messy job like watermarbles & gradients, but PVA glue dries super slow and I grew frustrated with it.

This product has a long & thin applicator as you can see in the photo. This may have both pros and cons. If you want to cover big area of your cuticles and skin, as you do with water marbles, this applicator may not be effective, but if you need precise application like going very close to your cuticles, this will surely help.

まずこちらがColor4NailsのCrystalline Nail Veil。8ml入りで$6。ウォーターマーブルやグラデーションネイルをするときにクリーンアップを楽にするためのものです。PVAグルーベースのものはDIYしたことがありますが、ラテックスベースのものは初めてです。PVAグルーはとにかく乾きが遅く、イライラすることが多くなってきたのでラテックスベースのものが欲しかったのです。

写真を見てお分かりのように、細長いアプリケーターが付いています。ウォーターマーブルのように広範囲を塗らなければいけない場合には不向きかもしれませんが、キューティクルの際の際まで塗りたい場合などには便利。


I was curious to see how fast it dries. I applied around my thumb and watched my clock. It mostly dried in 2 minutes, and there was one patch that I applied multiple layers and that part took 3 minutes to completely dry. As you can see, the colour turns to dark yellow once it's dry. My PVA glue takes about 15 minutes to dry, and I have to apply thick to be able to peel off in one nice piece. I'm so impressed with how quickly this Nail Veil dries.

一番興味があったのが「何分で乾くか」。親指の周りに薄く塗り、時計とにらめっこ。2分経過するとほとんどの部分が乾いてきました。1箇所、少し厚めに塗った部分は3分かかりました。乾いたかどうかは黄色の液が透明になるので判断できます。私が使っていたPVAグルーは乾くのに15分はかかり、しかも綺麗に剥がすためには厚塗りをしなくてはいけなかったので余計に時間がかかりました。このNail Veilは短時間で済むので使いやすそうです。


OK, how easily does it peel off? I applied fairly thin, but it came off in one nice piece, not like my PVA glue where bits and pieces always get stuck to my skin. 

Overall, I'm so happy with this product, just as I expected from a latex-based cleanup aid tool. I can't wait to start using it.

剥がれ方はどうでしょう?かなり薄く塗ったのですが、綺麗に一度にすべて剥がれました。PVAグルーを使うときは一度に剥がれず肌に少し残ったりしたのですが、そういうこともなし。

というわけでCrystalline Nail Veil、かなり好印象です。ラテックスアレルギーのある方は使えませんが、こういうのが1つあると便利だと思います。使うのが楽しみです。


Onto A-England swatches. I was going to simply show you swatch on nail stick, but these looked too pretty not to wear immediately! This is two coats of Crown of Thistles, no topcoat.

最後にA-Englandのswatchを。いつものようにネイルスティックのswatchをお見せして終わろうかと思ったのですが、あまりにも美麗なので爪に塗りたくなってしまいました。これはCrown of Thistles 2度塗り、トップコートなし。


These holo particles are simply divine. Adina's creations are pure magic.

ここのポリッシュは本当に複雑な、形容しがたい美しさがあります。Adinaさんの感性には本当に頭が下がります。


And this is two coats of Fotheringhay Castle, no topcoat. Such a unique colour, I can't think of any other polish like this one.

そしてこちらがFotheringhay Castle 2度塗り、トップコートなし。こちらも本当にユニークな色ですよね。こんな感じのホロ、他では見たことがありません。


Application is a breeze as with all A-Englands I have. You can get away with one thick coat or 2 thin coats. My dream is to add all A-Englands to my collection. lol

これまで何度も言っていますが、A-Englandは本当に塗っていて気持ちがいいです。厚く1度塗りか薄く2度塗りできちんと発色し、ムラになることもありません。A-England、これからも少しずつ買い揃えていきたいですね。

My first purchase at Color4Nails was a very positive experience, and I know I will be buying more from them in the future.

そんな感じでColor4Nailsでの初のお買い物でした。発送も早く送料も安いので、これからもちょくちょく覗いて利用していこうと思います。


I'll finish this post with a picture of Kuromame. This was taken in 2012 when she was less than one year old. Rest in peace sweetie, you will be dearly missed.

最後にくろまめの写真を1枚。2012年に撮ったものです。このときまだ1歳未満。本当に可愛い、いい子でした。まめちゃん、今までありがとう。先にいった猫たちと仲良く過ごしてね。

にほんブログ村 美容ブログ 自爪ネイルへ

8 comments

Write comments
Ninthea
AUTHOR
22 July 2015 at 06:24 delete

Wow the nail polishes are amazing specially the purple one! *.*

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
22 July 2015 at 14:52 delete

猫さん亡くされたの知りませんでした。海外にいて大切な家族の一員を看取ってあげられなかった辛い気持ち、本当によく分かります。私もワンコを同じように亡くしました。母から「最後ね、みぃ(私)の部屋覗きに行ってたんだよ〜」って聞いて、病気で立つのもやっとだったのに私のこと探してたのかなぁって思うともう、申し訳なくて今でも涙ボロッボロ出てきます。でも、泣いてばかりだとワンコも心配してお空に行けないよ〜って言われて、それからは思い出し泣きしても一緒にいて楽しかった事を考えて笑顔で終わらせるようにしてます。

とってもとっても可愛い美少女まめちゃん、Cassisさんのお家に引き取ってもらえて幸せだったと思います。お辛いかもしれませんが、楽しかった事、モフモフ癒された事等思い出してCassisさんに一日も早く元気と笑顔が戻りますように。あと、頭痛も良くなりますように!カモミールティーなんか頭痛に良いそうです♡

ちょww長文すぎですね。大変失礼しました^^;

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
22 July 2015 at 18:53 delete

Thanks Ninthea! That purple is a true stunner^^

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
22 July 2015 at 19:04 delete

わあ~Minnieの優しい言葉に元気出た*^^* MinnieのワンちゃんもMinnieのことが大好きだったんだろうな。本当にすぐにでも家に戻って抱きしめてあげたかったけど、それができないのが海外住まいの辛いところですよね。。まめは前にも大病をして助からないと言われていたのに生還したので、今回もちょっと期待していたところがありました。なので余計にガックリで。今は写真や動画を見て楽しかった日々を思い出しています。

頭痛にはカモミールティーなのか~。早速Woolworthで買ってこないと(゚∀゚) 暖かい気遣いを本当にどうもありがとうございます♡♡ *^^*

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
23 July 2015 at 13:38 delete

IGでCassisさんの素敵な作品を見る事ができたので安心しました〜♡ちょーおせっかいですけど、私に何かできる事があったら遠慮なくお知らせ下さい♫

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
23 July 2015 at 16:26 delete

Minnieeee!(;▽;) なんて優しい子なんですか~♡♡ そんな風に気遣ってもらえて本当に嬉しいです *^^* 本当に本当にありがとう~!!(;▽;)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
25 July 2015 at 22:49 delete

Ohhh I am so sorry for your loss, Kuromame looked so cute and sweet. They leave an empty spot in your heart when they are gone don't they. Hugs from me XXX

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
26 July 2015 at 12:29 delete

Thank you so much, hunni! Yeah we have lots of cats, but every single one of them is still so special. It's really sad but I'm glad to know she's free from pains now <3

Reply
avatar