Animal Print over Glitter

Tuesday, July 15, 2014 0 Comments A+ a-

In one of the stamping groups I belong, we are having fun coming up with some theme and tag someone to do that theme. My turn came last week and my theme was to do 'Animal Print over Glitter'.

I hardly use glitter, but always wanted to incorporate in my manis. For this theme, I created peacock mani using MoYou London Suki 01. It kinda looks like peacock in the galaxy and something I would not normally come up with. I had fun creating this! I think I discovered my love for glitters now. I used peel-off base coat for this so it didn't stay on my nails long. Pity!

今日は写真少な目です。 私が所属しているFacebookのスタンピンググループの1つで、お題を考えてそれを誰かにやらせるというゲームを今やっています。先週私がご指名を受けて、与えられたお題は「グリッターの上にアニマル柄」でした。そもそもグリッターをあまり使わない上にアニマル柄のプレートも少な目なのですが、考えたのがこちら。

Finished product - I used my right hand because of the way peacock feathers flow

まるで銀河の中のクジャクみたいになってますが(゚∀゚;) 使ったプレートはMoYou London Suki 01。クジャクの羽の流れを考えて右手を使いました。使用ポリッシュはこちら。

Polish used - the background is 1-2 coats of Ciate Party Shoes over black

左から

Ciate Party Shoes
TiNS The Gear-top Traveller
AT濃密グラマラスネイルエナメル 01
one-coat black franken

I dabbed gold glitter on some spots of the feathers

背景は黒の上にCiateを1-2度塗り。クジャクの羽の目の部分にTiNSを使いました。

普段なら思いも付かない取り合わせですが、やってて楽しかったです(゚∀゚) ベースにP2のピールオフベースコートを使ったのであまり長持ちしませんでしたがorz

ちなみに私が次の人のために考えたお題は「自分の好きな色を使って祖国を表現」でした。指名したのがオランダの方だったので可愛いピンクのチューリップネイルをやってましたよ♪

にほんブログ村 美容ブログ 自爪ネイルへ