Shopping Girl Mani Using FUN Plates

Sunday, September 06, 2015 6 Comments A+ a-

September 20th Update: I replaced the video at the end of this post with YouTube version.

Last week was a bit crazy. My husband was away for a week on his business trip but on the way home, his car broke down in the middle of nowhere. I don't drive and that was the only car we had, so we quickly had to organise to buy a new car. It only took us one day to settle on a car we like, and we're now patiently waiting for it to arrive. I don't know much about a car, but it's Jeep Cherokee Trailhawk that's designed for off-road drive. Sounds perfect for us living in the 'Bush'.

Anyway, now that we did all the paper work for this car, I finally had time to paint my nails. I had to use my beautiful FUN plates again.

Middle finger & ring finger: I started off with Elcorazon Charm & Beauty No. 856. Then I made a stamping decal from a square geometric pattern on Fab Ur Nails FUN17 plate using Ya Qin An White, coloured in with fresh green, blue & pink, and placed on those nails. Then I made a decal from shopping girl images from FUN19 plate using Ya Qin An Navy and placed on those nails also. I finished off with Glisten & Glow HK Girl topcoat.

Thumb, pointer & pinkie: Process is the same except for shopping girl decal.

I wanted to make something fun and colourful, to express the joy of shopping. I made it as if those shopping girls were trotting down colourful stairs in a fancy shopping mall. I bet those shopping bags are full of nail polishes, lucky girls! :P

9/20更新:記事最後の動画をYouTube版に置き換えました。

先週はバッタバタな1週間でした。出張に行っていた旦那殿が家に戻る途中、車が故障。自宅から300㎞以上離れた場所だったので、近くの町で廃車にして同僚に乗せてもらってようやく帰宅。うちには車が1台しかないのですが(私は運転はしない)、小さな田舎町に暮らす私たちにとって車の有無は死活問題。速攻レンタカーを借りてカーディーラー巡りをして、その日中に買う車を決めました。家の購入を決めたときも数時間のスピード契約でしたが(詳しくはこちら)、今回も速かったです。私は購入までにリサーチにリサーチを重ねるのが好きなのですが、旦那殿の決断の速さには本当に舌を巻きます。ちなみに車種はジープ・チェロキー・トレイルホークというオフロード車。未舗装道路を行ったり冠水した道路を走ることもある田舎暮らしの人間には最適のようで。

で、とりあえず書類をすべて提出して今納車待ちです。ほっと一息ついたのでようやく爪を塗る時間が取れました。今回はまたFUNプレートを使用。出来上がりはこちら。

Finished product, with Glisten & Glow HK Girl topcoat

中指と薬指 : ベースはElcorazon Charm & Beauty No. 856。Fab Ur Nails FUN17プレートの長方形幾何学模様をYa Qin An Whiteでスタンプし、若草色、青、ピンクで色付けしてdecalを作成して爪に乗せる。次にFUN19プレートのショッピングガールの柄をYa Qin An Navyでスタンプし、これもdecalにして爪に乗せる。仕上げはGlisten & Glow HK Girlトップコート。

親指、人差し指、小指 : ショッピングガール以外はすべて同じ。

使用ポリッシュはこちら。

Polishes used

左から、

Elcorazon Charm & Beauty No.856
Sally Hansen Blue Me Away!
Sinful Colors Innocent
Ciate kiss chase
Ya Qin An White
Ya Qin An Navy

FUN19 also has cute cheerleader images that are perfect for cheerful manis like this  

イメージは「新宿ルミネで買い物を終えてうっきうきなショッピングガールズ」。女の子の下の柄はカラフルな階段のイメージです。もう何年も行ってませんが、新宿ルミネってこんな感じのカラフルな階段があったようななかったような。女の子の柄が可愛いのでカラフルでポップな感じにしてみました。

FUN plates have so many unique images and that's what I love about them!

買い物袋の中身は何かな?きっと大量のポリッシュでも入っているんでしょう(羨。FUNプレートはユニークかつ可愛い柄が多くて、色々楽しい組み合わせができます。「1枚のプレートでいろんなバリエーションが欲しい」という方には特にFUNプレートおすすめです。


にほんブログ村 美容ブログ 自爪ネイルへ

6 comments

Write comments
Unknown
AUTHOR
6 September 2015 at 13:34 delete

I love how this manicure looks, its so pretty and fun! =)

Reply
avatar
piyogorou
AUTHOR
6 September 2015 at 20:13 delete

Cassisさんこんにちは!
お買い物の楽しい雰囲気が伝わってきて素敵なネイルだと思いました!
見ているだけで買い物にいきたくなります…!
旦那様事故とは大変でしたね…。
お怪我はありませんでしたか?
私は北海道に住んでいるのですがオーストラリアほどの面積はないにしろ
車がないと生活が成り立たなく大変だなぁと日々感じています。
早く納車されることを祈ります…。

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
6 September 2015 at 20:30 delete

Glad you like it! Thanks hunni^^

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
6 September 2015 at 20:42 delete

piyogorouさん、こんにちわ!コメントありがとうございます^^

旦那の車、モーターがイカれてしまって動かなくなってしまったようです^_^; 事故ではないです♪ ご心配ありがとうございます^_^ 北海道も車ないときつそうですよね。オーストラリアも都市部は電車やバスがあるのですが、私の住んでいる田舎はまったく整備されてなくて大変です(笑。

ネイル、お褒めいただきありがとうございます\(^o^)/ カラフル可愛い感じにしたかったので、楽しげな様子が伝わって嬉しいです^^

Reply
avatar
ぴよご
AUTHOR
7 September 2015 at 03:06 delete

勝手に事故だと思い込んでしまいました。ごめんなさい
ともあれ怪我がなくて不幸中の幸いです。
Cassisさんのブログ熟読させていただいています!

勘違いしてすみませんでした。

Reply
avatar
Cassis P
AUTHOR
7 September 2015 at 07:50 delete

いえいえ、気遣っていただけて本当に嬉しいです^^ 本人はピンピンしておりますので♪
いつもブログ読みに来てくださりどうもありがとうございます!\(^o^)/

Reply
avatar